2108/388447 - 2024 -
Addressing conspiracy theories through Media and Data Literacy Education. An exploratory case study Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: THE JOURNAL OF MEDIA LITERACY EDUCATION (Cherry Hill, NJ : National Association for Media Literacy Education, 2009) pp. 19-36 - issn: 2167-8715 - wos: (0) - scopus: 2-s2.0-85192004594 (0)
2108/388469 - 2024 -
L’educazione inclusiva in Università. Un’indagine su atteggiamenti ed efficacia dei docenti Fabbro, Francesco; Sellari, Giuseppe; Terrone, Grazia - 01 - Articolo su rivista
rivista: I PROBLEMI DELLA PEDAGOGIA (-2002 Editore: Anicia 2002
-Torino: Theleme 1999 al 2001:
-Roma : [s.n., 1955]-
-Torino: Theleme 1999 al 2001:
-2002 editore: Anicia) pp. 51-66 - issn: 0032-9347 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/355504 - 2023 -
Theoretical framing and analysis of the eTwinning impact on Italian teachers’ professional development Fabbro, Francesco; Ranieri, Mariacarmen - 03 - Contributo in libro
libro: The impact of eTwinning on continuing professional development of teachers in Italy. Studies, highlights and prospects of the Italian community - (978-88-290-1989-2)
2108/355503 - 2023 -
Exploring the features, benefits and challenges of the eTwinning ITE. A multiple case study in five Italian universities Fabbro, Francesco; Ranieri, Mariacarmen - 03 - Contributo in libro
libro: Empowering future teachers for a sustainable intercultural and inclusive education. The impact of eTwinning on Initial Teacher Education - (9788829023325)
2108/348524 - 2023 -
Collective feedback as a formative assessment practice in an e-learning platform for teachers’ professional development Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: Q-TIMES WEBMAGAZINE (Roma: Anicia Editore
Supino (FR) : Bridging Bureau) pp. 563-576 - issn: 2038-3282 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/348603 - 2023 -
Valu.Elearn. Un programma di formazione online per accrescere la competenza valutativa del personale scolastico Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: LLL (Editore: EdaForum www.edaforum.it - info@edaforum.it) pp. 135-145 - issn: 2279-9001 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/348543 - 2022 -
The Training of Teachers in Citizenship Education Through Theatre and Dialectical Method Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: ATEE Florence Spring Conference 2020-2021. “Social justice, media and technology in teacher education” (Firenze)
libro: Social Justice, Media and Technology in Teacher Education. ATEE 2021 - (978-3-031-20777-8)
2108/314602 - 2022 -
The Training of Teachers in Citizenship Education Through Theatre and Dialectical Method Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: 27th ATEE Spring Conference : ATEE 2021 ()
2108/314598 - 2022 -
INITIAL TEACHERS EDUCATION : THE ETWINNING EXPERIENCE IN FIVE ITALIAN UNIVERSITIES Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: 15. annual International Conference of Education, Research and Innovation ()
2108/314597 - 2022 -
Curricular co-design in the context of Higher Education : a case study on the course for the qualification of socio-pedagogical educator = La co-progettazione curriculare nel contesto dell’Alta Formazione . uno studio di caso sul corso per la qualifica di educatore socio-pedagogico Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA (Bologna: Università di Bologna. Dipartimento di scienze dell'educazione) pp. 81-100 - issn: 1970-2221 - wos: (0) - scopus: 2-s2.0-85133510239 (0)
2108/314618 - 2022 -
Il feedback collettivo per promuovere competenze comunicativo-relazionali in un programma di e-learning sulla valutazione scolastica Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: Ricerca didattica e formazione insegnanti per lo sviluppo delle Soft Skills ()
libro: Ricerca didattica e formazione insegnanti per lo sviluppo delle Soft Skills :
Atti del convegno Nazionale SIRD Palermo, 30 giugno, 1 e 2 luglio 2022 - (9788867609857)
2108/314530 - 2021 -
Training by playing. Theatre as a means of teachers’ preparation for citizenship education Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: 15th annual International Technology, Education and Development Conference ()
libro: Proceedings of INTED2021 Conference 8th-9th March 2021 - (978-84-09-27666-0)
2108/314551 - 2021 -
Quadro teorico e risultati dell’analisi di impatto di eTwinning sullo sviluppo professionale dei docenti italiani Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Paese formazione. Sguardo d’insieme e viste particolari da esperienze nazionali di formazione degli insegnanti - (978-88-290-1292-3)
2108/314545 - 2021 -
Alfabetizzazione critica ai dati e alle teorie del complotto : un approccio media educativo Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: RICERCA E DIDATTICA per promuovere intelligenza comprensione e partecipazione : SIRD 9-10 aprile 2021 ()
libro: RICERCA E DIDATTICA per promuovere intelligenza comprensione e partecipazione : Atti del 10. Convegno SIRD : 9-10 aprile 2021. Tomo 2. - (9788867608331)
2108/314488 - 2021 -
Metodo dialettico e teatro per un'educazione civica sostenibile. Analisi e valutazione di una metodologia didattica Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: FORMAZIONE & INSEGNAMENTO (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 381-391 - issn: 2279-7505 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314498 - 2021 -
Sviluppo professionale e processi di innovazione : una ricerca sulla comunità eTwinning Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Paese formazione : sguardo d’insieme e viste particolari da esperienze nazionali di formazione degli insegnanti - (978-88-290-0558-1)
2108/314520 - 2020 -
L'analisi del discorso come strumento di Ricerca-Azione-Formazione sulla critical literacy education Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: FORMAZIONE & INSEGNAMENTO (Lecce : Pensa Multimedia) pp. 180-192 - issn: 2279-7505 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314550 - 2020 -
Designing blended learning for lifelong learners. Results from a study on social educators Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: INTED2020 (Valencia)
libro: Proceedings of INTED2020 Conference 2nd-4th March 2020, Valencia, Spain - (978-84-09-17939-8)
2108/314527 - 2020 -
Analisi critica del discorso e pratiche di media education Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: MEDIA EDUCATION (Gardolo (TN) : Edizioni Centro Studi Erickson) pp. 57-66 - issn: 2038-3002 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314547 - 2019 -
La media education nella scuola multiculturale. Teorie, pratiche, strumenti Fabbro, Francesco - 04 - Monografia
2108/314449 - 2019 -
Researching on Media and Intercultural Education : A Comparative Analysis of Results from Three European Countries Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Media education for equity and tolerance : Theory, policy and practices - (978-88-255-2264-8)
2108/314491 - 2019 -
Theorising and designing media and intercultural education. A Framework and Some Guidelines Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Media education for equity and tolerance. Theory, policy and practices - (978-88-255-2264-8)
2108/314529 - 2019 -
Come co-progettare la Media Education nella scuola multiculturale? : Principi, linee guida ed esempi di attività didattiche Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Digital Education - (9788825526387)
2108/314489 - 2019 -
Creating a "docutorial" on Media and Intercultural Teaching. The MEET Approach Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Media education for equity and tolerance. Theory, policy and practices - (978-88-255-2264-8)
2108/314546 - 2019 -
Teachers’ Professional Development on Media and Intercultural Education. Results from some participatory research in Europe Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: REM (Gardolo (TN) : Edizioni Erickson) pp. 110-120 - issn: 2037-0830 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314497 - 2019 -
Ridurre le diseguaglianze : media education e contesti interculturali (Goal 10) Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: RIVISTA DELL'ISTRUZIONE (Maggioli Spa:Casella Postale 290, Div Periodici, I 47900 Rimini Italy:011 39 0541 628275, 011 39 0541 8008460, EMAIL: periodici@maggioli.it, INTERNET: http://www.maggioli.it/editore, Fax: 011 39 0541 622020) pp. 33-38 - issn: 0394-8447 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314552 - 2019 -
Scaling-up of media education practices in multicultural schools : some recommendations Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: INTED2019 Conference (Valencia, Spain)
libro: Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th March 2019, Valencia, Spain - (978-84-09-08619-1)
2108/314459 - 2019 -
Teaching and researching relational and communication dynamics for education Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: INTED2019 Conference (Valencia, Spain)
libro: Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th March 2019, Valencia, Spain - (978-84-09-08619-1)
2108/314533 - 2019 -
Children's Learning, Agency and Power Relations within a Culture of Entitlement with Digital Technology in Schools Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: INTERNATIONAL JOURNAL FOR INFONOMICS (UK: Infonomics Society) pp. 1938-1944 - issn: 1742-4712 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314961 - 2018 -
L’alfabetizzazione mediale nella scuola multiculturale. Dalla teoria alla pratica attraverso una didattica inclusiva Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: Convegno nazionale SIRD (Roma)
libro: Alla ricerca di una scuola per tutti e per ciascuno. Impianto istituzionale e modelli educativi - (978-88-6760-465-4)
2108/314549 - 2018 -
Discorsi di cittadinanza nell'archeologia della media literacy education Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Teoria e pratica delle new media literacies nella scuola - (978-88-548-9404-4)
2108/314540 - 2018 -
Le sintesi qualitative della ricerca nel campo dell'Alta Formazione: prospettive metodologiche, procedure euristiche, applicazioni pratiche Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: FORM@RE (-Firenze: FUP – Firenze University Press,
-Trieste : Erickson Portale Internet) pp. 137-149 - issn: 1825-7321 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314556 - 2018 -
Designing media literacy education for intercultural contexts. The MIEF framework and guidelines Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
congresso: INTED2018 (Valencia, Spain)
libro: Proceedings of INTED2018 Conference 5th-7th March 2018, Valencia, Spain - (978-84-697-9480-7)
2108/314963 - 2018 -
Intercultural and media competences in teacher training from a European perspective : the MEET Toolkit Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Teacher Education & Training on ICT between Europe and Latin America - (978-88-255-2102-3)
2108/314523 - 2017 -
Pratiche digitali nella scuola primaria : il bambino è protagonista? Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: FORM@RE (-Firenze: FUP – Firenze University Press,
-Trieste : Erickson Portale Internet) pp. 68-81 - issn: 1825-7321 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314528 - 2016 -
Questioning discrimination through critical media literacy : Findings from seven European countries Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (wwwords Ltd PO Box 204 Didcot Oxford OX11 9ZQ United Kingdom) pp. 1-18 - issn: 1474-9041 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314553 - 2016 -
Exploring the potential of Media Literacy Education to question discrimination and promote civic participation Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Populism, media and education: challenging discrimination in contemporary digital society - (9781138929845)
2108/314468 - 2016 -
Making sense of students' media literacy and civic agency across media analysis and production Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Populism, Media and Education. Challenging Discrimination in Contemporary Digital Societies - (978-1-138-92984-5)
2108/314482 - 2016 -
Understanding and Representing Diversity A Media Literacy Education Response to Discrimination in News Media Representations Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Media and Information Literacy: Reinforcing Human Rights, Countering Radicalization and Extremism - (978-92-3-100177-2)
2108/314495 - 2016 -
Beyond media stereotyping : Media education as an opportunity to disclose everyday discrimination Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: MEDIA EDUCATION (Gardolo (TN) : Edizioni Centro Studi Erickson) pp. 32-46 - issn: 2038-3002 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314544 - 2016 -
Pitfalls of enthusiasm : Questioning Our Assumptions by Reflecting on Our Own Research Practices Fabbro, Francesco - 02 - Intervento a convegno
rivista: IAFOR INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, OFFICIAL CONFERENCE PROCEEDINGS (Nagoya: International Academic Forum) pp. 99-110 - issn: 2189-1036 - wos: (0) - scopus: (0)
congresso: The IAFOR International Conference on Education : Hawaii 2016 ()
2108/314643 - 2016 -
Ethno-nationalism and racial capitalism in populist framing of migrants as a threat Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: Populism, Media and Education : Challenging Discrimination in Contemporary Digital Societies - (9781315680903)
2108/314492 - 2015 -
Primavera Araba a Primavalle : un’esperienza di educazione ai media e alla cittadinanza nell’era dei social network Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: RIME – RIVISTA DELL’ISTITUTO DI STORIA DELL’EUROPA MEDITERRANEA (Torino : ISEM - CNR) pp. 81-99 - issn: 2035-794X - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314490 - 2015 -
Engaging Young People against Discrimination. An action research study in the field of media and citizenship education Fabbro, Francesco - 03 - Contributo in libro
libro: e-Engagement against violence. Tools for media and citizenship education - (978-88-548-8125-9)
2108/314555 - 2014 -
Educare alla diversità con i media Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: PSICOLOGIA E SCUOLA (Giunti Gruppo Editore:Via Bolognese 165, 50139 Florence Italy:011 39 055 5062236, EMAIL: periodici@guinti.it, INTERNET: http://www.guinti.it, Fax: 011 39 055 5062397) pp. 1-8 - issn: 0392-680X - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314536 - 2012 -
Media Education e Media Attivismo. Convergenze, divergenze e questioni aperte Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: ENCYCLOPAIDEIA (Dal 1999 l'editore è :
Bologna: CLUEB Editrice.
Precedente:
Il Segnalibro (Torino)) pp. 39-62 - issn: 1590-492X - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314453 - 2010 -
Interactivity as ideological dilemma. A socially−situated reading of interactivity discourse in three civic sites in the Italian context Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND MEDIA (Cambridge, MA : MIT Press) pp. 81-93 - issn: 1943-6068 - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314494 - 2007 -
Educazione, media e cittadinanza : la sfida della media education Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: AGGIORNAMENTI SOCIALI (San Fedele Edizioni SRL:Piazza San Fedele 4, 20121 Milan Italy:011 39 02 86352212, EMAIL: amministazione.sfe@gesuiti.it, INTERNET: http://www.gesuiti.it/ag_sociali, Fax: 011 39 02 86352582
Milano: Centro studi sociali.) pp. 1-11 - issn: 0002-094X - wos: (0) - scopus: (0)
2108/314526 - 2006 -
La sapienza di comunicare : il convegno del decennale Fabbro, Francesco - 01 - Articolo su rivista
rivista: INTERMED - MEDIA EDUCATION (Roma : Associazione italiana per l'educazione ai media e alla comunicazione) pp. 3-6 - issn: 2584-9433 - wos: (0) - scopus: (0)